lørdag den 9. januar 2010

Tilrettelæggelse af mit første quilt






---
Tilbage i starten af 1970'erne syede jeg et patchwork tæppe til hver af mine unger, ikke særlig velorganiseret, bare hvad der lige var ved hånden af rester og gamle klude. Begge tæpper er slidt op for mange år tilbage, de blev smukt brugt.









Idag er det en anden sag. Systuen er gjort klar og alt er parat til mit allerførste forsøg på at quilte, med en rettesnor i quiltebogen. Jeg har netop sorteret mine fine stofrester i tre bunker, og lagde ud med at klippe firkanter på 8x8 cm af den flotteste gruppe stof. Jeg lagde dem op efterhånden i nye grupper for at se, hvilken forskel det gjorde, for hver ny farve og mønster. Jeg tog billeder for hvert oplæg; det er spændende for mig at undersøge hvad der nu er lagt til og flyttet rundt. Når jeg tager fat igen i morgen, vil jeg lave en prøvesyning af en blok ad gangen; så skal det nok udvikle sig derfra.

Ingen kommentarer: